Het hart van iedere CrossFit training is de WOD, oftewel ‘Workout Of the Day’. Deze WOD is iedere dag anders. Je begint een CrossFit training met een warming-up, daarna een technisch deel om de CrossFit beweging van de betreffende WOD aan te leren en vervolgens de intensieve WOD. 

De WOD kan verschillende doelen en vormen hebben. Een WOD kan ‘for time’ zijn: een bepaald aantal oefeningen met een bepaald aantal herhalingen in zo kort mogelijke tijd. Krijg je een ‘AMRAP’ (As Many Repetitions As Possible) WOD dan is de bedoeling dat je bijvoorbeeld 20 minuten lang zo vaak mogelijk een bepaalde serie oefeningen doet met een vast aantal herhalingen. En schotelt de coach je een EMOM (Every Minute On the Minute) voor dan doe je een WOD met verschillende oefeningen waarbij de sets van je WOD op de minuut starten. 

Hieronder zie je een paar voorbeelden van hoe een WOD eruit zou kunnen zien. Wil je meer informatie? Neem gerust contact op!

image-20-429x300
image-20-429x300
image-20-429x300
image-20-429x300

Voorbeeld WOD

“Fran”

1.Thruster21-15-9voorbeeld
2.Pull Ups21-15-9voorbeeld

“Eva”

1.Run800m
2.Kettlebell Swings30xvoorbeeld
3.Pull Ups30xvoorbeeld

Style switcher RESET
Color scheme